Cambridge dieet

"Wat is nu precies het Cambridge Dieet?"

Eindelijk eens van dat hardnekkige overgewicht af op de juiste manier en met de beste methodes? Je bent hier op het juiste adres !

In tegenstelling tot veel andere dieetmethoden, zoals het eiwitdieet of een koolhydraatarm dieet, baseert het Cambridge dieet de methode op een vloeibare variant. Dagelijks drink je meerdere eenheden die worden voorgeschreven door het Cambridge dieet programma. Deze porties zijn precies uitgekiend om jou toch een standaard hoeveelheid aan dagelijkse energie binnen te krijgen, maar met maar als één echt doel: Zo snel mogelijk afvallen. 

Deze porties bestaan uit verschillende ingrediënten, waarvan dit de meest voorkomende zijn; vetten, vezels, alle vitaminen en mineralen, koolhydraten en natuurlijk eiwitten. Alle ingrediënten worden in een perfecte verhouding verdeeld.

Ongeveer een jaar of 10 geleden is er een belangrijk element toegevoegd aan dit dieet. Hierdoor was het mogelijk om het eiwitgehalte dat je nodig had te verhogen van 75% naar 100%. Dit klinkt misschien niet erg interessant, maar zorgde toch voor een redelijk grote verandering in het dieet. De eiwitten die worden gebruikt worden gebaseerd op soja & wei. Allebei deze elementen zorgen niet voor bijwerkingen, zoals een verdovende werking of toevoeging van verschillende kruiden.

Het cambridge dieet is op de volgende 3 manieren te volgen:

1 De snelle manier. Je zult het snelste resultaat hebben door het Cambridge dieet op deze manier te volgen. De dag bestaat uit drie a vier porties van de Cambridge voeding en er wordt geen extra voeding ingenomen.

2De tweede manier zorgt al voor wat meer rust. De dagen bestaan niet langer volledig uit Cambridge voeding. De ene dag is dit nog wel het geval, maar dit wordt afgewisseld met dagen waarin naast de Cambridge voeding er ook nog tussen de vier en achthonderd calorieën aan gewone voeding wordt gegeten. Deze aanvullende voeding is natuurlijk wel gebaseerd op gezond eten.

3 De laatste manier gaat in op het reguliere schema van het Cambridge dieet. Hierbij wordt de Cambridge voeding vlak voor een maaltijd met een laag caloriegehalte gegeten. Het maximaal aantal calorieën dat je op deze dag mag eten ligt dan rond de 800. 

 

Waarom werkt het Cambridge dieet?

Het is niet onbelangrijk om van te voren te weten of het eigenlijk wel werkt. Het Cambridge dieet zorgt voor veel goede resultaten, maar er is ook vaak kritiek over te vinden, werkt het eigenlijk wel zo goed?

Het Cambridge dieet baseert de methode op het in ketose brengen van het lichaam, dit is hetzelfde als bij het nuttigen van veel koolhydraatarm eten. Het is gewoon simpelweg ervoor zorgen dat het lichaam alleen de vetvoorraad aanspreekt om aan de dagelijkse energie te komen. Het kan vergeleken worden met honderden jaren terug in de winterperiodes. In de zomer werd er goed en veel gegeten, om er vervolgens voor te zorgen dat er in de winter genoeg voorraad was om op te leven. 

Na ongeveer 4 dagen heeft het lichaam (bijna) alle koolhydraten aangesproken. Dit verklaard ook gelijk waarom de eerste 4 dagen cambridge-dieet
voor iedereen die het Cambridge dieet volgt echt afzien is. De constante inname van koolhydraten wordt enorm beperkt en dat merkt je lichaam natuurlijk ook. Het leidt tot een continu gevoel van honger, en dat voor 4 dagen lang. Zodra deze dagen voorbij zijn wordt het afzien minder, maar er wordt wel nog een goed doorzettingsvermogen verwacht.

De strengste regel van dit dieet is dus de beperking van koolhydraten, dit haalt je lichaam uit ketose. Wanneer het hongergevoel te erg aanwezig is en je echt niet anders kan is het altijd mogelijk om kleine porties kip, eiwitten of vis binnen te krijgen.

Waar ook zeker rekening mee moet worden gehouden is het drinken van water. Genoeg water drinken is eigenlijk altijd aan te raden, of je nu aan een dieet doet of niet. Het Cambridge dieet raadt aan om ongeveer 2 tot 2,5 liter water te drinken op een dag, hier is op zich niets verkeerd aan. Maar in de praktijk wordt toch vaak ontdekt dat 3 liter water drinken op een dag vooral hoofdpijn erg verminderd. Het is dus zeker aan te raden om meer dan de aangeraden hoeveelheid water te drinken op een dag.

"Wat houdt het nu precies allemaal in?"

Iets waar je het Cambridge dieet eigenlijk meteen aan kunt herkennen is het aantal shakes in verschillende smaken. Aardbei, chocola, bananenroom en koffie zijn slechts een greep uit het grote aanbod aan smaken. De shakes zijn verkrijgbaar in 2 verschillende varianten; de "originele" variant en de 'Food for Life' variant.

Een shake van de originele variant bevat ongeveer rond de 110 caloriën en 31 gram eiwitten. De "Food for Life" shakes zijn iets uitgebreider, ze bevatten 140 calorieën en 51 gram aan eiwitten, ook zit er nog een kleine 3 gram aan vet in verwerkt. Bij het Cambridge dieet bestaat de voeding gelukkig niet alleen uit shakes. Er zijn ook voedingsrepen, havermout en soep beschikbaar.

Sporten in combinatie met het Cambridge dieet?

Sporten is eigenlijk niet nodig in combinatie met een het Cambridge dieet. Het aantal calorieën dat je binnenkrijgt wordt zo verlaagd dat het niet echt nodig is om er nog meer te gaan verbranden door middel van sporten. Natuurlijk is het helemaal niet slecht als je het wel doet, sporten zal je altijd helpen met afvallen en fit blijven, zolang je het maar op de juiste manier aanpakt.

 

De voor -en nadelen op een rijtje

De voordelen:

Vinkje3 Het is bewezen dat het werkt. Het is toch fijn om te weten dat het een werkend dieet. Hierbij moet wel worden gezegd dat de richtlijnen van het Cambridge dieet echt moeten worden gevolgd, ondanks dat deze soms erg streng zijn.

Vinkje3

Geen calorieën tellen ! Met veel diëten is het nodig om elk moment van de dag je calorieën bij te houden. Met het Cambridge dieet is dat niet nodig, het is namelijk vooraf al voor je gedaan.

 

De nadelen

Nadeel Er wordt veel van je verwacht. Het Cambridge dieet is zeker niet voor iedereen weggelegd, er wordt veel discipline en inzet verwacht en vaak haken daar al de eerste mensen af. De strenge regels en strike richtlijnen zorgen ervoor dat het dieet lastig vol te houden is.

Nadeel De kosten voor het dieet zijn vrij hoog. Meedoen aan het Cambridge dieet kost al gauw €50 per week en het blijft natuurlijk niet bij die ene week. Voor mensen die er niet teveel geld aan kwijt willen zijn is het daarom ook niet echt een aanrader.

Nadeel Hoewel de resultaten op de korte termijn vaak geweldig zijn, vallen de resultaten op de lange termijn vaak tegen. Na een periode van veel inzet en discipline wordt er meestal een goed resultaat behaald, maar na een terugslag vallen veel mensen weer terug op hun oude gewoontes.

Nadeel De voorgeschreven voedingsmiddelen zijn thuis goed vol te houden, maar buiten de deur wordt het meteen lastiger. Doordat je met het Cambridge dieet alleen shakes, voedingsrepen of soep mag nuttigen, is het vaak lastig eten buiten de deur.

Nadeel Door het gebrek aan calorieën zal je energie ook afnemen. Dit zal je beperken in je lichamelijke beweging. Sporten of andere hobby's die lichamelijke beweging vereisen worden daarom een stuk lastiger.

 

Conclusie

Het Cambridge dieet is een dieet waar geweldige resultaten mee kan worden geboekt, mits je je wel aan de richtlijnen van het dieet houdt. De gemiddelde gebruiker van het dieet heeft het er vaak lastig mee en ziet meestal de resultaten op de lange termijn steeds slechter worden. Het is zeker niet een slecht dieet dat wordt afgeraden, maar het is belangrijk om ervan bewust te zijn dat er een hoop van je gevraagd wordt om de gewenste resultaten te kunnen bereiken.

Alternatieven

Het Cambridge dieet raden wij dus zeker niet af, maar het is altijd goed om verder te oriënteren. Er zijn een hoop andere diëten beschikbaar, voor een betere prijs en die wél het gewenste resultaat geven op de lange termijn. Waarom moeilijk doen, als het makkelijk kan?

 

"Het beste dieet volgens onze bezoekers"

Volgens onze bezoekers is het beste dieet op dit moment nog steeds het Slanker Leven Plan van Vitadis.

In 2014 werd dit dieet noghet-cambridge-dieet  uitgeroepen tot 'Dieet van het jaar', een mooie erkenning voor een dieet dat al jaren lang precies doet wat er van verwacht wordt: Mensen laten afvallen. 

Dit is ook niet zo vreemd. Ruim 15.000 Nederlanders zijn in 2014 aan de hand van dit dieet zo'n 3 tot 6 kilo per week afgevallen en dat zonder een latere terugval !

Wij gaan jou uitleggen waarom het Slanker Leven Plan van Vitadis zo'n succes is. Deze review van het Vitadis dieet staat los van onze visie op het Cambridge dieet. Het is dus ook niet bedoeld om als vergelijking te dienen.

Voor iedereen die nu eindelijke eens van die overbodige kilo's af wilt is dit dieet echt een aanrader. Vitadis geeft niet alleen de garantie om zo'n 3 tot 6 kilo per week af te vallen, maar ook op de lange termijn biedt het nog geweldige resultaten. Bovendien loop je geen moment van de dag rond met een hongergevoel, wat het een stuk dragelijker maakt.

Met Vitadis bereik je eindelijk de volgende voordelen waarvan iedereen zou willen dat hij/zij ze zou hebben:

Vinkje Permanent 3 tot 6 kilo per week afvallen

Vinkje Beschikken over veel meer energie

Vinkje Met meer zelfvertrouwen in het leven staan

Vinkje Niet langer het overgewicht voor lief nemen, maar er echt iets aan doen door middel van een goede oplossing

 

"Maar, waar komt dit succes dan vandaan?"

CambridgeHet is eigenlijk heel simpel. Vitadis is gestart met kijken door de ogen van degene die het dieet gebruiken. Ze kwamen tot één simpele conclusie: 95% van de mensen houdt een dieet simpelweg niet vol en hierdoor blijven de lange termijn resultaten uit. Het zogenaamde jojo-effect. 

Iedereen heeft het vast weleens meegemaakt. Na een periode van goed afvallen en lekker in je vel te zitten komt er een kink in de kabel. Je hebt niet meer zoveel motivatie en het voedingspatroon begint weer een beetje op het oude te lijken. Niet heel erg, maar de kilo's vliegen er nu niet meer vanaf, ze komen er juist aan ! 80% van de mensen die meedoen aan een dieet, komen uiteindelijk weer terecht op hun oude gewicht. Heel zonde dus !

Daarop heeft Vitadis besloten om iets te creëren dat vol te houden is. Iets dat niet na een maand in de kast verdwijnt om nooit meer naar omgekeken te worden. Het resulteerde uiteindelijk in het Slanker Leven Plan. Iedereen die graag blijvend wilt afvallen, maar ook op de korte termijn al wat resultaten wilt zien is hiermee op het juiste adres. De focus ligt daarom ook volledig op de korte én de lange termijn, wat zorgt voor een perfecte combinatie.

De voordelen van het Slanker Leven Plan:

VinkjeGemiddeld 3 tot 6 kilo gewichtsverlies per week (getest over 15.000 Nederlanders)

VinkjeHet jojo-effect blijft uit

VinkjeResultaat op de korte én de lange termijn

Vinkje Erg gemakkelijk vol te houden, zonder hongergevoel

 

Als je net als vele anderen echt klaar bent met hardnekkig overgewicht en ook wel eens toe bent aan een wat slanker lichaam, waardoor je zelfvertrouwen een enorme boost zal krijgen, dan is dit zeker een aanrader. Het geeft langdurige resultaten en zorgt er ook nog is voor dat het op een leuke manier kan worden uitgevoerd. Een ideale combinatie voor iedereen !

Tijdelijk kunnen wij een korting geven op het Slanker Leven Plan van Vitadis van 60% ! Klik hier om Vitadis met korting in huis te halen>>

 

Naar aanleiding van sommige vragen over de kortingsactie: Vitadis bepaald zelf hoelang de kortingsactie duurt, voor ons is dit helaas niet bekend. Zij hebben aangegeven dat de kortingsactie door een beperkte voorraad binnenkort zal aflopen. Wacht dus niet te lang, het is natuurlijk zonde om meer te betalen dan nodig is !

One thought on “Cambridge dieet

Comments are closed.